FNPT II

Trenažer vyvinutý za účelem splnění JAR-FSTD A certifikace FNPT II. ELITE S812 FNPT II je finančně nenáročný univerzální letecký trenažer obsahující elektro-mechanickou kontrolu řízení výškovky, křidélek i směrového kormidla (shoda s FNPT I). Trenažer může být postaven jako simulátor umožňující létat jednomotorové, či dvoumotorové typy s pístovým a turbovrtulovým pohonem. Je také možné docílit snadného přestavení z jednomotorového typu na dvoumotorový (jako součástí příplatkové výbavy) a provozovat tak dva různé letouny na jednom simulátoru. Na výběr máme pro tuto příležitost celou řadu zajímavých letounů, další na objednávku.  FNPT II vyniká mnohonásobně vyšší frekvencí komerčního využití v reálné aviatice a kromě počátečního výcviku PPL a obnově PPL licence slouží FNPT II k mnoha dalším účelům vyšší kvalifikace letové způsobilosti. Organizace FTO tak mohou na tomto systému oficiálně "odepsat" mnoho hodin výcviku, aniž by bylo nutné tento výcvik absolvovat na reálném typu letounu. V důsledku toho, mohou být reálné letouny využívány ke generování zisku z pronájmu, namísto blokování reálných letounů zatěžujícím pilotním výcvikem.  

 

1

 

2

 

3

 

 

ELITE S812 FNPT II obsahuje jednoduché řízení (ne duální) a je tedy určen v základu pro jednomístné využití. Nedílnou součástí je však rovněž prostorný překryt kabiny - tedy reálné zázemí kokpitu včetně integrovaného instruktorského stanoviště. FNPT II je vybaveno externí vizualizací scenérie. Simulátor je plně certifikovaný jak v Evropě (JAA), tak samozřejmě v zámoří (FAA jako AATD). Simulátor byl také úspěšně certifikován v Austrálii a na Novém Zélandu (CASA,  Level B FSD2 výcvikové zařízení).  

 

Specifikace:

Plně integrovaný systém
Elektro-mechanická kontrola řízení na beranech
Elektro-mechanická zpětná vazba na beranech i pedálech (DCL)
Jednomotorová, či dvoumotorová (pístová) konfigurace
Plně integrované instruktorské stanoviště
Překryt kabiny (kokpit)
Generátor externí vizualizace scenérie (v základu 1-kanálové)
Součástí příplatkové výbavy je možnost využít až pěti dalších kanálů

 

Příplatková výbava:
 

GPS (GARMIN GNS430 or GNS530)
Možnost provozu více letounů současně (např. jednomotorový - dvoumotorový)

 

Maximální zápočet letových hodin dle pilotní kvalifikace:

JAA APPROVED JAR-FSTD A

Log five Hrs Basic training towards PPL
Log 40 Hrs Instrument training towards CPL (Integrated)
Log 40 Hrs Instrument training towards ATPL (Integrated)
Log five Hrs Instrument training towards CPL (Modular)
Log 35 Hrs Instrument training towards IR-SE (Modular)
Log 40 Hrs Instrument training towards IR-ME (Modular)
Log 25 Hrs Experience towards ATPL
Log 50 Hrs Experience towards FI
Log five Hrs Instructor training towards FI
Log 10 Hrs Instructor training towards IRI

 

Certifikován také v zámoří: (FAA ADVANCED ATD)

Log 2.5 Hrs towards the PRIVATE
Log 20 Hrs towards the INSTRUMENT
Log 25 Hrs towards the ATPL
Log 50 Hrs towards the COMMERCIAL
Recent Flight Experience (maintain currency)
Instrument Proficiency Check (partial)
Instrument Practical Test (partial)

 

Certifkován v Austrálii a na Novém Zélandu:

20 out of the 40 hours required for Instrument Rating
Cross country instrument flight
All approaches including GPS non-precision approaches
Recency (includes 2 out of the 3 hours per 90 days and all approaches)

Also meets CASA certification for recency credits without an instructor required to be present.

Výběr certifikovaných letounů pro FNPT II, další letouny na objednávku:

(JAR-FSTD A approved, FAA approvable and CASA approvable aircraft models for the ELITE S812 FNPT II are:)

Beech Baron B58
Beech Bonanza A36
Beech Duchess B76
Cessna 172RG
Piper Arrow IV
Piper Seneca III
Beech King Air B200