ELITE MH-350

ELITE MH-350 je nový produkt švýcarské značky ELITE, který byl vyvinut za účelem komplexního špičkového výcviku pilotů vrtulníků všech úrovní a kvalifikací bez kompromisů. V praxi se jedná o jednomotorový turbínový vrtulníkový simulátor založen na reálném typu Eurocopter AS350 Ecureuil. Inspirace trenažéru vychází ze stejných zkušeností, které byly využity u originálního modelu ELITE S623 FNPT II. Každý detail simulátoru MH-350 byl vyvinutý za účelem plnohodnotného výcviku pilotů vrtulníků se stoprocentní úspěšností přenositelnosti návyků do reálné pilotáže. Na MH-350 tak můžete provádět beze zbytku prakticky jakýkoli manévr, který lze provést ve skutečnosti. Současně se jedná o nejpokoričilejší syntetický trenažér splňující nejnáročnější technické parametry provozu a navíc z nejnižší možnou pořizovací cenu. Vysoká efektivita a nízká pořizovací cena znamená v tomto případě maximalizaci snížení nákladu výcviku, stabilizaci programového výcviku kondičního létání a samozřejmě vysokou prestiž nabízených služeb v oblasti pronájmu trenažéru za účelem reálného výcviku. Simulátor je považován za špičkový nástroj napříč celým spektrem leteckých kvalifikací (od soukromého až po dopravního pilota). MH-350 se od odlehčenější verze TH-100 liší především výbavou v podobě většího rozpětí programových možností a zástavbou avioniky v podobě plně funkčního kokpitu včetně volitelné položky reálné GPS GARMIN GNS430 & 530.

 

123     

 

- značná finanční úspora oproti reálnému vrtulníku
- nulové náklady na servis a údržbu
- značný náskok před konkurencí
- prestiž a podpora reálného výcviku pilotů vrtulníků
- maximalizace bezpečnosti létání za nejnižší možnou finanční investici
- plně integrovaný kokpit včetně avionických systémů a interkomu
- možnost externí vizualizace scenérie (1-3 kanály)
- možnost instalace reálné GPS GARMIN GNS430 / GNS530

 

45

6

 

7

 

8

 

9

 

10

 

11

 

12

 

13

 

14

 

 

Avionika, instrumentace & hardware:

 

- zástavba plně funkční GPS WAAS navigace
- radarový výškoměr
- „advisory & caution” panel
- Silver Crown avionika
- EFIS (příplatková, volitelná položka)
- reálná GPS GNS 430W nebo GNS530W (volitelná položka)
- plně funkční digitální kokpit
- pně funkční instrumentace s překrytem kokpitu
- integrovaný interkom (pilot & instruktor)
- ALT/VSI preselect modul součástí
- HSI / RMI / ADF / VOR / DME / Transponder
- aktivní audio panel a marker beacon indikace
- autopilot / flight director
- trvanlivé letecké ovladače (industriální špičkové materiály)
- systémové ovladače ve stylu Eurocopter
- autentické sdružené řízení ve stylu Eurocopter
- autentické plně nastavitelné letecké pedály
- polstrovaná pilotní sedačka


Možnost nácviku bezpečnostních a nouzových postupů:

 

- možnost nácviku v reálném čase
- možnost nácviku s využitím umělé inteligence
- možnost selhání všech systémů vrtulníku
- Vortex Ring State simulace
- Hot Start / Hung start simulace
- Simulace mechanického opotřebení, defekty
- simulace defektu ocasního rotoru
- simulace poklesu výkonu ocasního rotoru
- simulace autorotace
- plná IOS kontrola nad simulovaným letem
- možnost nácviku IFR „partial panel“

 

Navigace, scenérie, model počasí

 

- celosvětová navigační databáze Jeppesen
- pokročilá externí vizuální scenérie (více než 22.000 letišť)
- celkem 15 individuálně zpracovaných  ropných věží (heliporty)
- dynamické možnosti systému počasí (oblačnost, oblaka, vítr, turbulence, námraza)
- viditelné efekty deště a sněhových vloček
- mezinárodní databáze GPS (Garmin)
- možnost modifikace NavAids
- kompletní adresář letišť z celého světa (ICAO)
- automatická WIFI konektivita s využitím prostredků EFB (tablety)


Mapové podklady, IOS, statické či dynamické změny v reálném čase

 

- plně integrované IOS – instruktorské stanoviště
- možnost plánování a provedení letu
- pohyblivá mapa
- možnost zpětného záznamu s využitím FDR včetně profilu
- odečet hodnot v reálném čase na mapě (tranponder, kurs, výška)
- aktuální informace o počasí „on screen“ – včetně WX METAR data
- možnost okamžitého přemístění modelu vrtulníku na pohyblivé mapě (click & drag)
- klonování palubních přístrojů na ISO stanovišti (na pohyblivé mapě)
- GPS trajektorie letu v součinu s letovým plánem
- plnohodnotná kontrola nad systémem počasí i výbavou vrtulníku
- stoprocentní možnosti ovlivňování bezpečnostních i nouzových situací s využitím IOS


Certifikace za účelem reálného výcviku pilotů, pronájmu simulátoru

 

- FAA, CASA, JAA
- 20 hodin IR
- 50 hodin CPL
- 25 hodin ATP
- 2.5 hodin PPL
- Partial IPCS
- Part 141 (varia)

Externí vizualizace scenérie

 

- 1-kanálové zobrazení s využitím projektoru
- 3-kanálové zobrazení s vyuižtím 55 palců TV obrazovek
- 1-kanálové zobrazení s vyuižtím 55 palců TV obrazovky