ELITE TH-100

ELITE TH100 je nový produkt švýcarské značky ELITE, který byl vyvinut za účelem špičkového výcviku pilotů vrtulníků všech úrovní a kvalifikací. V praxi se jedná o jednomotorový turbínový vrtulníkový simulátor založen na reálném typu Eurocopter AS350 Ecureuil. Inspirace trenažéru vychází ze stejných zkušeností, které byly využity u originálního modelu ELITE S623 FNPT II. Každý detail simulátoru TH100 byl vyvinutý za účelem plnohodnotného výcviku pilotů vrtulníků se stoprocentní úspěšností přenositelnosti návyků do reálné pilotáže. Na TH100 tak můžete provádět beze zbytku prakticky jakýkoli manévr, který lze provést ve skutečnosti. Současně se jedná o nejpokoričilejší syntetický trenažér splňující nejnáročnější technické parametry provozu a navíc z nejnižší možnou pořizovací cenu. Vysoká efektivita a nízká pořizovací cena znamená v tomto případě maximalizaci snížení nákladu výcviku, stabilizaci programového výcviku kondičního létání a samozřejmě vysokou prestiž nabízených služeb v oblasti pronájmu trenažéru za účelem reálného výcviku. Simulátor je považován za špičkový nástroj napříč celým spektrem leteckých kvalifikací (od soukromého až po dopravního pilota).

 

123     
- značná finanční úspora oproti reálnému vrtulníku
- nulové náklady na servis a údržbu
- značný náskok před konkurencí
- prestiž a podpora reálného výcviku pilotů vrtulníků
- maximalizace bezpečnosti létání za nejnižší možnou finanční investici

 

45

6

 

7

 

8

 

9

 

10

 

11

 

12

 

 

Avionika, instrumentace & hardware:

 

- zástavba plně funkční GPS WAAS navigace
- radarový výškoměr
- „advisory & caution” panel
- Silver Crown avionika
- ALT/VSI preselect modul součástí
- HSI / RMI / ADF / VOR / DME / Transponder
- aktivní audio panel a marker beacon indikace
- autopilot / flight director
- trvanlivé letecké ovladače (industriální špičkové materiály)
- systémové ovladače ve stylu Eurocopter
- autentické sdružené řízení ve stylu Eurocopter
- autentické plně nastavitelné letecké pedály
- polstrovaná pilotní sedačka

 

Možnost nácviku bezpečnostních a nouzových postupů:

 

- možnost nácviku v reálném čase
- možnost nácviku s využitím umělé inteligence
- možnost selhání všech systémů vrtulníku
- Vortex Ring State simulace
- Hot Start / Hung start simulace
- Simulace mechanického opotřebení, defekty
- simulace defektu ocasního rotoru
- simulace poklesu výkonu ocasního rotoru
- simulace autorotace
- plná IOS kontrola nad simulovaným letem
- možnost nácviku IFR „partial panel“

 

Navigace, scenérie, model počasí

 

- celosvětová navigační databáze Jeppesen
- pokročilá externí vizuální scenérie (více než 22.000 letišť)
- celkem 15 individuálně zpracovaných  ropných věží (heliporty)
- dynamické možnosti systému počasí (oblačnost, oblaka, vítr, turbulence, námraza)
- viditelné efekty deště a sněhových vloček
- mezinárodní databáze GPS (Garmin)
- možnost modifikace NavAids
- kompletní adresář letišť z celého světa (ICAO)
- automatická WIFI konektivita s využitím prostredků EFB (tablety)

 

Mapové podklady, IOS, statické či dynamické změny v reálném čase

 

- plně integrované IOS – instruktorské stanoviště
- možnost plánování a provedení letu
- pohyblivá mapa
- možnost zpětného záznamu s využitím FDR včetně profilu
- odečet hodnot v reálném čase na mapě (tranponder, kurs, výška)
- aktuální informace o počasí „on screen“ – včetně WX METAR data
- možnost okamžitého přemístění modelu vrtulníku na pohyblivé mapě (click & drag)
- klonování palubních přístrojů na ISO stanovišti (na pohyblivé mapě)
- GPS trajektorie letu v součinu s letovým plánem
- plnohodnotná kontrola nad systémem počasí i výbavou vrtulníku
- stoprocentní možnosti ovlivňování bezpečnostních i nouzových situací s využitím IOS

 

Certifikace za účelem reálného výcviku pilotů, pronájmu simulátoru

- FAA, CASA, JAA
- 20 hodin IR
- 50 hodin CPL
- 25 hodin ATP
- 2.5 hodin PPL
- Partial IPCS