FNPT II HELICOPTER

Specializací trenažerů ELITE je také sofistikovaný výběr simulátorů vrtulníků pro certifikovaný provoz.  JAA / FAA / CASA schválené trenažery ELITE S623, S623 T a S723 FNPT II představují vrchol syntetického výcviku pilotů vrtulníků. Individuálně vyvinutý simulátor je založen na dvourotorovém typu Eurocopter AS350B Squirrel (resp. AS355F1 Twin Squirrel). ELITE samozřejmě vyvíjí tyto trenažery i pro jiné typy vrtulníků. Každý klasifikovaný trenažer vrtulníku je automaticky vybaven externí vizualizací scenérie a plně integrovaným překrytem kabiny (kokpitem). Samozřejmostí je duální řízení a duální instrumentační panel.

 

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

 

Elite na poli certifikovaných trenažerů sklízí úspěch jak v Evropě, tak i v zámoří. V každém případě se jedná o špičkový simulátor, jenž přináší možnost letového výcviku na rotorech včetně procedurální pilotáže IFR a komplexních postupů navigace. Vrtulníkové simulátory Elite jsou využívány jak v oblasti jednorotorových typů, tak dvourotorových typů a zájem o tyto trenažery projevují velmi masívně i armádní složky. Vrtulníkové trenažery tak dodáváme policejním složkám, záchranným složkám, armádě, ale také leteckým školám a výcvikovým institucím zaměřující se na rotory. Specializací všech vrtulníkových trenažerů ELITE je maximalizace RealView scenérie umožňující nácvik za podmínek VFR. 3D OPEN GL akcelerované prostředí je pro potřeby výcviku na vrtulnících výrazně modifikováno právě pro to, aby bylo možné nacvičovat jakýkoli typ letového scénáře nejen za IFR, ale především za dohlednosti země (tedy VFR). 

 

Trenažery v podobě S623 AATD & S723 FNPT II jsou stoprocentní replikou vrtulníku AS350 Squirrel a trenažery v této podobě byly úspěšně certifikovány v Evropě (JAA), v USA (FAA) a v Austrálii a na Novém Zélandu (CASA). Ve všech případech získaly trenažery certifikaci jak za VFR, tak i za IFR podmínek. 

 

Vrtulníkové simulátory ELITE jsou vybaveny přesnou instrumentací a kompletně integrovaným ovládáním včetně osazení reálných typů ovladačů. Trenažery obsahují nekompromisní letový model - zcela autentickou odezvu pilotáže. Vizuální scdenérie obsahuje nespočet detailů na zemi a je navržena právě s ohledem na výcvik pilotů vrtulníku (VFR, IFR). Možnost létat v jakémkoli ročním období, v jakékoli denní době, či počasí (volby statické, dynamické, METAR) včetně podpory proměnlivých - volitelných povětrnostních podmínek umožnuje připravit jakýkoli typ letového scénáře - včetně přistání na ropné věži, na dálnici, v členitém horském terénu, či nepřístupném svažitém terénu. Elite simulátory vrtulníků se programovou nabídkou a vizualizace scenérie i terénu specializují na to, co ve skutečnosti nejlépe definuje provoz vrtulníků a možnosti s tím spojené.

Trenažery výrazně snižují náklady na globální pilotní výcvik s minimální investicí do špičkového trenažeru splňující nejnáročnější parametry syntetického zařízení pro certifikovaný provoz. Mezi nedílné součásti programových scénářů je nácvik autorotace, počáteční manévry, včetně visu, či základy letů podle přístrojů. Na tomto typu trenažeru lze nacvičovat prakticky vše, co je součástí reálné pilotáže VFR, IFR na všech typech rotorů. Simulátory vrtulníků mají rovněž obrovskou výhodu v tom, že lze začínajícím pilotům PPL doslova a do písmene představit skutečnou pilotáž vrtulníků bez nutnosti osvojovat si základní koordinaci pohybů v reálném stroji.

Trenažer je navíc koncipován takovým způsobem, aby bylo možné jej snadno přenést i mezi dveřmi běžné kanceláře. Kokpit a instruktorské stanoviště může být odděleno od simulátoru právě za tímto účelem.  
 

 

 

Nabídka trenažerů vrtulníků FNPT II, FNPT II MCC (S623 a S723, S723T) :

Duální řízení 
Duální vybavení instrumentačního panelu (Pilot /Co-Pilot)
Plně funkční autopilot včetně FD (Flight Director) včetně NAV (VOR a GPS)
IFR GPS  - TSOC129 standardizace pro IFR (na výběr: Trimble 2000 nebo ApolloGX Série)
150° x 40° or 270° x 65° (JAA požadavek) externí projekce vizualizace scenérie
AS350 SE konfigurace kokpitu
Jednoduchá údržba
Plně uzavřené integrované instruktorské stanoviště (JAA požadavek)

 

Funkce a osazení vrtulníku S623T a S723T:

Duální řízení
Pilot/Co-Pilot specifické osazení instrumentace
Plně funkční autopilot včetně FD (Flight Director) včetně NAV (VOR a GPS)
IFR GPS - TSOC129 standardizace pro IFR (na výběr:  Trimble 2000 nebo Apollo
GX Série)
150° x 40° or 270° x 65° (JAA požadavek) externí projekce vizualizace scenérie
AS355 twin engine konfigurace kokpitu
Jednoduchá údržba
Plně uzavřené instruktorské stanoviště (JAA požadavek)
Elektromechanická zpětná vazba řízení - berany, pedály (DCL) pouze u S723T

 

Příplatková výbava: 

různorodý konfig externí vizualizace (např.  270° x 65°)
špičkové detailní scenérie letiště, či lokální scenérie včetně fotoreality a 3D objektů
EFIS upgrade (King EFS40/50)
Garmin GNS 430 / GNS 530
specifické objekty scenérie (např. ropná věž) pro autentické scénáře výcviku

 

Maximální zápočet letových hodin  dle pilotní kvalifikace:

JAA CERTIFIKACE - APPROVED JAR-FSTD H

Log 5 Hrs Basic training towards PPL (H)
Log 5 Hrs Instrument training towards CPL (H) (Integrated)
Log 20 Hrs Instrument training towards ATP (H) (Integrated)
Log 5 Hrs Instrument training towards CPL (H) (Modular)
Log 25 Hrs Instrument training towards IR-SE (H) (Modular)
Log 30 Hrs Instrument training towards IR-ME (H) (Modular)
Log 5 Hrs Experience towards FI (H)
Log 5 Hrs Instructor training towards FI (H)
Log 10 Hrs Instructor training towards IRI (H)

 

FAA CERTIFIKACE - APPROVED ADVANCED ATD

Log 2.5 Hrs towards the PRIVATE
Log 20 Hrs towards the INSTRUMENT
Log 25 Hrs towards the ATPL
Log 50 Hrs towards the COMMERCIAL
Recent Flight Experience (maintain currency)
Instrument Proficiency Check (partial)
Instrument Practical Test (partial)

 

CASA CERTIFIKACE CAT B FSD2 & NZ CAA APPROVED

20 out of the 40 hours required for Instrument Rating
Cross-country instrument flight
All approaches including GPS non-precision approaches
Recency (includes two out of the three hours per 90 days and all approaches)

 

Also meets CASA requirements for recency credits without requiring an instructor to be present.
 

Available JAR-FSTD H, FAA AATD and CASA CAT B FSD2 approved aircraft models for the ELITE

S623/ S623T & S723 Helicopter simulator range are:

Eurocopter AS350B single engine
Eurocopter AS355F1 twin engine