Největší problém při přeškolení na G1000 znamená maximalizaci účinnosti tohoto vybavení s ohledem na letovou charakteristiku i zkušenosti pilota. Vybrat ty správné informace, které potřebujeme k letecké činnosti bývá, zejména v počátku přeškolení, značným problémem u pilotů, kteří se doposud setkávali v rovině výcviku i pronájmu letounů výhradně jen s analogovým vybavením avioniky v kokpitu. ELITE PI-1000 se tak automaticky stává nejúčinnějším nástrojem pro přeškolení ještě před usednutím do reálného letounu. Mezi klíčové fce simulátoru patří zcela autentické ovládání avionického vybavení v základních i nejpokročilejších režimech, stoprocentní možnost využití integrace automatizace letu v podobě simulace autopilota GFC 700. Zmínit však musíme stoprocentní součinnost programování FMS – včetně ukládání náročnějších letových plánů na řízené letiště s přímou podporou WAAS přiblížení v reálné podobě. Kromě těchto vlastností nabízí avionický komplet též samostatnou integraci záložní instrumentace.
Proto, aby byl simulátor ELITE PI-1000 co možná nejúčinnějším nástrojem napříč celým spektrem využití, simulováno je hned několik typických – nejrozšířenějších jednomotorových i dvoumotorových letounů reflektující zpětnou vazbu pokročilých vlastností fyziky letu. Matematicko-fyzikální modely letounů nejenže plně odpovídají realistické předloze, podporují též naprosto shodné atributy rozdílů vizualizace indikací na G1000. Součástí jsou následující typy letounů:
Cessna 172 R
Cessna 172 S
Cessna 182 T
Cessna T182 T
Cessna 206
Cessna T206
Diamond DA40
Diamond DA42