Úvod

ELITE Evolution TH-100 v provozu na letišti LKHK!

elite_logo

Tento týden byl na letišti v Hradci Králové v sídle společnosti EUROPEAN AIR SERVICES s.r.o. nainstalován simulátor ELITE Evolution TH-100. Trenažér TH-100 je založen na simulátoru vrtulníku Eurocopter AS350 Squirrel/AStar. Reprezentuje vyčerpávající možnosti programového výcviku za VFR/IFR podmínek a inspirací pro tuto klasifikaci trenažéru je původní pokročilý simulátor FNPT II / FNPT III výrobce ELITE S623.

TH-100 byl navržen takovým způsobem, aby umožnil co možná nejméně obtížný přesun ze simulátoru do kabiny reálného vrtulníku. Napomáhá začínajícím pilotům seznamující se se základní charakteristikou i principem ovládání vrtulníku a současně přináší špičkové možnosti létání za zhoršených podmínek IMC (IFR přelety). ELITE Evolution TH-100 je certifikovaný simulátor, který lze navíc pořídit za zlomek ceny - zejména ve srovnání s  klasifikací FNPT trenažérů. Jedná se tedy o bezkonkurenční položku do každé učebny přispívající nejen do bezpečnosti letu, ale rychlejlší akceleraci teoretických i praktických dovedností začínajících pilotů. Pokročilí piloti uvažující o IR doložce využijí TH-100 zejména za účelem IFR metodické praxe a to opět jak v teoretické (názorné ukázky v reálném čase přímo na simulátoru), tak i praktické rovině využití (od spouštění až do vypínání včetně možnosti plánování a provedení každého letu/přeletu).

Simulátor byl dodán s jednokanálovou projekcí zobrazení, se dvěma rozdílnými 3D enginy (RealView/GenView + Prepar3D v2.0) včetně dvou rozdílných modulů vrtulníků (CCW verze). Mezi stěžejní vlastnosti patří přirozená fyzika letu, možnost nácviku jakéhokoli přeletu VFR, IFR - v aktualizované databázi Jeppesen (Evropa včetně ČR), možnost nácvíku procedurální pilotáže v automatizovaném režimu včetně GNS WAAS APP (Garmin GNS 430 WAAS). Nechybí ani možnost nacvičovat přesné postupy spouštění i vypínání, nouzové i bezpečnostní postupy a v neposlední řadě též létání v reálných podmínkách počasí s využitím přímé podpory relací METAR. Trenažér je možné upgradovat např. na stupeň tříkanálového zobrazení, přičemž navigační databázi Jeppesen je možné využít aktuální jak v běžných podmínkách provozu klasické VFR/IFR navigace/přeletů, tak také v provozu GNS 430 WAAS. Instruktorské stanoviště IOS umožňuje volit statické i dynamické podmínky simulace s využitím pokročilých vlastností FNPT II rozhraní IOS založené na modulárním strukturovaném ovládání v reálném čase včetně možnosti ukládání každého letu se zpětnou analýzou (FDR - Flight Data Recorder) v rámci poletového debrífinku.

Níže příkládáme několik záběrů ze školení a také ELITE Evolution TH-100 .PDF objasňující možnosti simulátoru ELITE Evolution TH-100.

 

 

 

 

2015-12-04
admin